onsdag 20 juli 2011

Dantalian no shoka ep.01 ダンタリアンの書架,

Äntligen en ny Gainax anime! Panty & Stocking var helt klart bra och en hit på sitt sätt men man saknade lite av studions "vanliga" stil så ögonen fokuserade lite extra då på denna nya Gainax anime. Man kan säga att Gainax består av tre delar först har vi den legendariska kärnan som gör allt från Eva (minus Anno nu då) till Gurren Lagann sen har vi en delblanding av staff som samarbetar  med någon annan studio som tex Feel eller Shaft  till titlar som Shikabane Hime, till sist har vi ett relativt nytt duktigt gäng men med lite lägre erfarenhet etc, anledningen att jag tar upp detta är bara för att upplysa folk om att man inte varje gång ska förvänta sig en stor klassiker när Gainax släpper nytt då de "bästa" inte alltid har så mycket med den eventuella titeln att göra vilket är så då fallet med Dantalian animen.

Med dessa blandade förväntningar i ryggsäcken så blev jag glatt överraskad då Dantalian känns mycket lovande! Först kände jag mig inte så värst nyfiken på själva settingen då tex Gosick gick nyss och så men Dantalian var/är skapad med en ny mysig freshör och visuell lekfullhet plus en ganska fartfylld regi så jag smälte ganska fort. Den känns inte helgjuten men helt klart värd att börja se på. (som många titlar denna säsong.) Vi får se var det bär hän men helt klart en intressant start.

Betyg: 3,5





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar