torsdag 25 augusti 2011

Anime magasin man minns som ej finns (mer)

Under de senaste 20 åren så har många anime/manga relaterade magasin poppat upp och laggts ner, ett av alla dessa som ligger mig extra nära hjärtat är det lite mer hippare Tokyo baserade magasinet AX.

Om jag inte minns fel så lyckades jag komma över alla nummer  igenom Sun Ai Ocs, Vad som gjorde AX stå ut ur mängden var först och främst dess grafiska design och layout. Så mycket snyggare än de andra och ett extra plus för att de fokuserade på lite mer titlar som ej andra knappt tog upp. I slutet av sin livslängd började tidningen bli tunnar men bifogade en DVD-skiva med trailers till diverse animes och spel, även lite unikt sentai material fanns att finna på skivorna och intervjuer med populära seiyus.

Jag skulle bli mer än glad om denna tidning skulle återupplivas men det är nog tyvärr ej troligt.
Här kommer ett litet omslags urval. (hittade inga scannad uppslag på innehållet vilket skulle understryka bättre mitt tidigare beröm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar